"זאת דעתי" הטור של אריה נוני סנדלר! בכיר (מאד) ברחובות: "מעדיף לשבת ביציע אחד עם אלף חולי קורונה מאשר לשבת ביציע של אוהדי מכבי חיפה אשר מצביעים עבור הרשימה המשותפת"
נוני פתח דף פייסבוק "מטביעים חותם ברחובות" בין המטרות שלה: שיפור איכות השיח הציבורי בעירנו. חתירה לשיפור מתמיד בתִפקוד עיריית רחובות. הקבוצה מיועדת לחברים בעלי תפיסה חברתית של מרכז ושמאל. "מטביעים חותם ברחובות" היא פלטפורמה לחילוניות, לחופש דת, לחופש מדת, לסובלנות, לקהילה הלהט"בית ולקהילות אחרות, לאירועי תרבות וספורט, לטיפוח ההיסטוריה של רחובות

כן, כן אתם קוראים נכון. כך רשם איש הציבור הבכיר (נקרא לו ר. ה.) בדף הפייסבוק שלו. אני מחזיק את צילום הפוסט על שולחן הכתיבה שלי. למה אני נותן לזה פרסום דווקא עכשיו? לפתע כל השונאים והמשסים אומרים במתקתקות קפצו לסיסמה אחרת: "ביחד". אנשים נטפו שנאה מורעלת, מוטרפת וגזענית מעל כל במה אפשרית, לוחצים על המתג ואומרים "אחדות, צורך השעה".
לא נפלתי מהכיסא למקרא הפוסט הגזעני הזה. הראיתי את הפוסט הזה למספר אנשים. רבים מאד מהאנשים שאינם מרכז-שמאל מצדיקים את ר.ה. (אשר בינתיים הסיר את הפוסט מהקיר שלו).
"תפסיק לקשקש"
רבים ישאלו את עצמם איך זה שהפוסט עבר בשקט? איש ציבור לא פחות מכובד מאשר ר. ה., נקרא לו י., שאל בתגובה: "אני רוצה להבין, האם הרשימה המשותפת יותר גרועה ממגיפה? זה מזכיר ימים אפורים בהיסטוריה..."
תשובת ר.ה.: "תפסיק לקשקש ואל תכתוב כאן" (הכוונה על ה-wall שלו).
תשובה (י.): "כל הכבוד על הסגנון".
מה זה דיאלוג?
הדו-שיח הזה בין שני הבכירים מצביע על התהום הפעורה בין התושבים כאן. מתנהל כאן כבר זמן רב דו-שיח בין חרשים. לא נתקלתי בחיי באף אחד כזה שבסופו אחד המתדיינים אמר: "השתכנעתי".
לעתים רחוקות אני קורא את ההתגוששויות האלה. תמיד נזכר באבא אבן, שהיה שנים הדיפלומט מספר אחד בישראל, יש הטוענים אף בעולם. אבן אמר: "מונולוג, כאשר אדם מדבר לעצמו. דיאלוג, לעומת זאת, כאשר שני בני אדם מדברים לעצמם".
ימים ספורים לאחר מכן, ראיתי שלט גדול ממדים המתנוסס על קיר עיריית רחובות "נעבור גם את זה ביחד". שאלתי את עצמי למי הכוונה "ביחד"?
אפילו ארדואן הישראלי לא אמר
רבים מאלה אשר יקראו את הכותרת הזו, כבר ישלפו את המקלדות שלהם וישפכו ארס.
אלא שאת הדימוי של ביבי לארדואן טבע לא אחר מאשר ממלא מקומו המיועד. לא זכור לי שהוא לקח את המלים שלו בחזרה. אמור מהיום, בני גנץ, סגנו של ארדואן.
אבל ארדואן הישראלי (ביבי) לא הלך כל כך רחוק. "אני לא נגד המצביעים אלא נגד המנהיגים שלהם". לעומתו, האישיות הבכירה מרחובות מעדיפה לשבת בין אלף חולי קורונה מאשר לשבת בין מצביעי הרשימה המשותפת. כלומר, מצביעי הרשימה המשותפת מסוכנים יותר מאשר נגיף הקורונה! לא רק המנהיגים!
אגב, בבניין שלנו מתגורר את מנבחרי הרשימה המאוחדת. חבר הכנסת עופר כסיף. אחד הדיירים הקואופרטיבים ביותר. עכשיו מה? מה הוא אמור לעשות עם האמרה הזו? איך אנחנו, הדיירים, אמורים לנהוג מול אדם, שחי בקרבנו והוא גרוע מהמגיפה?
גילוי נאות, הפוסט הזה של ר.ה. נכתב בתחילת דרכו של הווירוס, לאחר משחק הבית האחרון של מכבי חיפה.
"מטביעים חותם ברחובות"
אין בי כעס. לא שנאה. אני לא נגד אף אחד. אני בעד. אני רוצה מקום וירטואלי בו אוכל להתכנס עם אנשים שיש לי איתם שפה משותפת. לפתח דיאלוגים אמיתיים, להחליף דעות ורשמים ואף ללבן מחלוקות. אני רוצה מקום שבו אוכל אוכל להביע את דעתי בלי שאחטוף סכינים נוטפי ארס. לכן, אנחנו מקימים את הקבוצה שלנו בפייסבוק "מטביעים חותם ברחובות". הנשיא אמר שאנחנו פסיפס של שבטים. אני רוצה לעזור להקים מחדש את השבט המוכה שלנו. נלקק ביחד את הפצעים. עם הפנים קדימה!
הקבוצה מוקמת בימים אלה. חותרת לשינוי תרבות השיח, ולשיפור איכותה של עירנו. בהמשך תמצאו את כתובת הדף ואת העקרונות שלו.
לתפארת הטוקבקיסטים, עכברי המקלדת
מה שר.ה. כתב, הוא סגנון של טוקבקיסט מצוי. מצוי אבל "בכיר". מזכיר לי את השיר של אריק, אשר נכתב טרום עידן הטוקבקים. אני מביא אותו להנאתכם, אבירי המקלדת, העיתונאים המודרניים.
הם כותבים בעיתונים
מה שהם רוצים,
מסרסים, מלכלכים,
בלי שום רחמים
נכנסים אל המיטות,
מציצים מהחורים,
ואין מה לעשות
אין פה רחמים.
מלבינים את הפנים,
פוגעים במשפחה,
אם היום היה תורי,
אז מחר יהיה תורך,
...
הם הורגים עם המילים,
משחקים בנשמה,
לאן, אני שואל,
הלכה האהבה?
שברו לו את הלב,
שברו את הילדה,
אז בטח שתהיה פה,
תהיה פה מלחמה!
מצטרפים ל"מטביעים חותם ברחובות"
www.facebook.com/groups/2296405490462984/
מצטרפים לקבוצת הפייסבוק "מטביעים חותם ברחובות". בין המטרות שלה:
1. שיפור איכות השיח הציבורי בעירנו.
2. חתירה לשיפור מתמיד בתִפקוד עיריית רחובות
3. הקו המקשר בין חברי הקבוצה: שיח מכבד,
4. הקבוצה מיועדת לחברים בעלי תפיסה חברתית של מרכז ושמאל.
5. "מטביעים חותם ברחובות" היא פלטפורמה לחילוניות, לחופש דת, לחופש מדת, לסובלנות, לקהילה הלהט"בית ולקהילות אחרות, לאירועי תרבות וספורט, לטיפוח ההיסטוריה של רחובות.
6. חברי הקבוצה מקבלים על עצמם לנהל שיח לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
להתראות ב"מטביעים חותם ברחובות".
חג שמח, בריאות לכולם. לחולי הקורונה, למצביעי המשותפת ולכל תושבי ישראל.
http://www.be106.net/whatsapp/group/233
להצטרפות לוואטסאפ חדשות רחובות דילים וקופונים חמים בוואטסאפ – הצטרפו עכשיו!
באתר זה שולבו סרטונים, תמונות ומידע מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וידוע מי צילם שלחו למייל בקשה לצרף קרדיט או להסרה
- אורחשימו לב כל המתלהמים: תפיסת עולם חברתית של מרכז-שמאל. לא תפיסת עולם מדינית ביטחונית. לא תפיסת עולם כלכלית. תחשבו לפני שאתם מגיבים.03.04.20 19:02 תגובה
- אורחמר סנדלר ששיך לשמאל העבודה ושות. שכח גם את מילות השיר עיתונאי קטן שלי ושכח לכתוב מתלהמי השמאל הכל חרטא04.04.20 08:07 תגובה
- אורחהאם סנדלר הצטרף למשותפת?04.04.20 08:17 תגובה
- אורחהיי זה נוני. הבאתי את מילות השיר במלואן. לא הצטרפתי למשותפת. שפוט עלתה בראשי מחשבה משונה שגם הם בניאדם.05.04.20 13:28 תגובה
- אורחאני מעדיף להיות בחברה חרדית מאשר להיות בקבוצה שמתאבת יהודים חיים וינטרגרין. רחובות03.04.20 19:07 תגובה
- אורחמר סנדלר אתה היום שייך למיעוט של השמאל בישראל לך יד ביד עם עופר כסיף תתביש לך04.04.20 08:10 תגובה
- אורחהיי זה נוני. מר וינטגריין, זכותך לבחור את כל הקבוצות שלך. למגיב השני, ממה אני צריך להתבייש, מהעובדה שח"כ כסיף מתגורר גם הוא בבניין? הוא הגיע לפניי וגם לפני שהיה ח"כ. אז מה עכשיו, צריך להוציא אותו?05.04.20 13:31 תגובה
- אורחאיזה גזענות יש אוהדי מכבי חיפה יותר ימניים ויותר יהודים ממך אז לך תחפש מי ינענע אותך03.04.20 19:18 תגובה
- אורחתגובה חדה03.04.20 20:12 תגובה
- אורחאני באמת נהנה מהכתבות שלך הכל מתחיל מהדרגים הגבוהים במקומות שאמורים להיות נקיים ציבוריים ולמטרת האזרח בין היתר עיריות שם מתחיל כל הזוהמה דיקטטורה03.04.20 21:33 תגובה
- אורחהיי זה נוני. תודה רבה!05.04.20 13:32 תגובה
- אורחכמה שנאה בכתבה אחת, היום זה טרנד להפיץ פילוג ושנאה ?03.04.20 22:36 תגובה
- אורחהיי, זה נוני. מטרת הטור הייתה במפורש לא לעורר שנאה ופילוג. הגאתי דברים בשם אומרם. וקורא לאנשים כמוני להפסיק להתקוטט - בואו נתכנס ונראה מה עושים.05.04.20 13:34 תגובה
- אורחלא מבין, זה דף לשמאלנים בלבד ? אפשר להקים דף כזה מלא פילוג בחסותכם?03.04.20 22:39 תגובה
- אורחהיי זה נוני. בינתיים זו מדינה חופשית. אמנם גנץ כינה את ביבי "ארדואן" - אנחנו לא ניתן לארדואניזציה להתרחש כאן.05.04.20 13:35 תגובה
- אורחטור חלש. אולי החלש ביותר שלך מעולם. ר. ה. (לא מכיר בכיר ״מאוד״ בשם הזה) כתב איזה הגיג מטופש ואתה מוצא את זה עילה לכתוב טור מתבכיין ומתקרבן. בהצלחה.03.04.20 23:28 תגובה
- אורחהיי זה נוני, לי דווקא הייתה תחושה שהטור משקף את הדעות של רבים. אגב, ר.ה. הוא דמות קיימת, לא מומצאת. הפוסט נכתב ולא הומצא.05.04.20 13:38 תגובה
- אורחמהי תפיסת העולם החברתית של המרכז - שמאל ? אודה לתשובה.03.04.20 23:32 תגובה
- אורחהיי זה נוני. תפיסת העולם החברתית בעיקרה, כיבוד זכויות האדם, עמידה על זכויות היסוד ושוויון זכויות לכל אזרחי המדינה, מתן שירותים בסיסיים לכל אדם. אנחנו רואים את התוצאות של המדיניות של מדיניות הממשלה למען הרפואה הפרטית תוך ניוון הרפואה הציבורית. לא סתם ביבי בפניקה. לא היינו רחוקים מאסון. נקווה שהזה לא יגיע.05.04.20 13:41 תגובה
- אורחעופר כסיף שאתה מתנאה במגורים משותפים איתו וחרד לרגשותיו הוא חצי בוגד חצי אנרכיסט. מה לך ולבוגדים ? מה לך ולאנרכיסטים ?03.04.20 23:43 תגובה
- אורחהיי זה נוני. ראשית, אני לא מתגאה במגורים משותפים עם ח"כ כסיף. הוא הגיע לבניין לפניי. ולפני שהיה ח"כ. עובדה זו לא הופכת אותי לבוגד. מספיק שאני נחשב לבוגד כאיש שמאל. כמתנגד ביבי.05.04.20 13:43 תגובה
- אורחבאותו טור שבו אתה מפרט שאתה כועס על ר. ה. אתה שונא את נתניהו אתה נגד גנץ, אתה מבהיר ש ״אין בי כעס. לא שנאה. אני לא נגד אף אחד. אני בעד.״ שברת שיא בחוסר מודעות עצמית.04.04.20 00:00 תגובה
- אורחהיי זה נוני, המלה שנאה לא הופיעה בטור. אם אני מתנגד לגנץ ולנתניהו - אין קשר לרגשות שנאה. מותר לחלוק בלי לשנוא. מוזר נכון?05.04.20 13:45 תגובה
- אורחאת מי מעניין הסנילי הזה מי שישמע מה זה בכיר ברחובות??? המוכר תירס עם הרטיה מיליון דרגות מעליו תביאו את הדעות שלו04.04.20 00:47 תגובה
- אורחהיי זה נוני. גם לסנילי מותר להביע את דעתו. בינתיים.05.04.20 13:46 תגובה
- אורחכמה רעל נוטף מכל כיוון ימי הקורונה מלמדים משהו על אפסותינו, רבותי הצניעו מלל דברו בכבוד אחד לשני הרי הקורונה לא מבחינה בין אדם לאדם, בלי רעל.04.04.20 19:38 תגובה
- אורחהיי, זה נוני. זו בדיוק הייתה הכוונה.05.04.20 13:46 תגובה
- אורחבכיר מטעם עצמו את מי מעינית דעתו .מהכרות אישית קמצן וחסר עמוד שידרה.04.04.20 20:14 תגובה
- אורחהיי זה נוני, אם זה מה שאתה כותב, הרי שאין לנו כל היכרות אישית. אם כן, אשמח שתציין את שמך.05.04.20 13:48 תגובה
- אורחמי זה ר.ה. ?בלי לדעת מי הוא ומה תפקידו מה שווה כל הטור הזה. אולי זה סתם טמבל אולי אין בכלל אדם כזה. טור לא מעניין ולא אמין04.04.20 21:12 תגובה
- אורחהיי זה נוני. ר.ה. זו אינה המצאה. הפוסט אינו המצאה.05.04.20 13:48 תגובה
- אורחנוני סנדלר בוקר טוב שבוע חדש שב בבית במצב של הקורונה עזוב אותנו מכל הכתבות שאתה משדר לציבור זה לא הזמן ולכן כל כתיבה לא תחושה טובה לציבור שהיה רק טוב לכל אזרחי ישראל05.04.20 07:51 תגובה
- אורחהיי זה נוני, מסכים אתך. לכן התלבטתי לפני הפרסום. פרסום הפוסט הוכיח לי שיש רבים רבים אשר מסכים עם האמרה המובאת בדף הפייסבוק של ר.ה. אבל מנגד, לא פחות מסכימים עם רוח הדברים שהבאתי.05.04.20 13:50 תגובה
- אורחלכל המגיבים. ראיתי את הפוסט הזה. פרסם אותו רחמים מלול! ר.ה. הוא "ראש העיר". לא פלא שנוני לא פרסם את שמו של מלול. הוא מעולם לא כתב עליו מלה רעה. אני לא בטוח, אבל מי שהגיב לו היה יעקב סנדלר...05.04.20 13:59 תגובה
- אורחנכון, גם אני קראתי את הפוסט הזה בפייסבוק. מביך בלשון המעטה. אני הייתי מעביר אותו לאחסן מאוהדי מכבי חיפה.05.04.20 15:12 תגובה
- אורחממתי להיות הומו נהיה חוקי במדינה. לשרוף אותם06.04.20 09:05 תגובה
- אורחלא צריך לשרוף אף אחד. פשוט תעסוק בענייניך וצא לאנשים מהחיים.06.04.20 09:36 תגובה
- אורחתגובה מזעזעת! ואיך היא קשורה לפה בכלל?!?!07.04.20 03:49 תגובה
- אורחר. ה. צודק לחלוטין במה שכתב! זה דף שמאלני כנראה..07.04.20 03:50 תגובה

מנסה לטעון שוב
הצטרפו אלינו!
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ שלנו:
אפליקציה בחנות האפליקציות: